12.000 Feet’te Uçaktan Atladım – Skydiving Efes

Hayatım boyunca denemek istediğim şeylerin en başında gelen Skydiving’i sonunda yapmayı başardım. Bir süredir atlayış yapmak için çabalasam da, hava şartlarından dolayı etkinliği sürekli ertelemek zorunda kaldık ama en sonunda atlayış için uygun havayı yakalayabildik.

İzmir Selçuk’ta yer alan ve Türk Hava Kurumu’nun bir parçası olan Paraşüt Okulu‘nda, çok keyifli hocalar ve ekip arkadaşlarıyla beraber unutulmayacak bir gün geçirdim! Çocukken Kuşadası’na tatile gittiğimizde Selçuk Havalimanı’nın yanında geçerdik. Her zaman içerisine girmek, uçaklara yakından bakmayı arzulardım. Meğer o gün bu günmüş.

Skydiving yapmak için ‘Paraşüt Okulu’ ile Whatsapp üzerinden iletişime geçtim. Uygun tarihi belirledikten sonra atlayış günü için İstanbul’dan Selçuk Efes Havalimanı’na gittim. Atlayış için öncelikle gerekli formları doldurduk ve sonrasında yaklaşık 15 dakika süren bir brifing seansına katıldık. Brifing süresince çok temel birkaç detayı bizimle paylaşan hocaların üzerinde durduğu en önemli konu atlayıştan keyif almamızdı. Dolayısıyla atlayış anında, sırasında ve inişte sürekli olarak hocaların yönlendirmesine tabi olduğunuz için neredeyse size düşen hiçbir sorumluluk yok. Size sadece anın tadını çıkarmak kalıyor.

Tüm hazırlıkları yaptıktan sonra atlayış için uçağa geçtik ve yaklaşık 12.000 Feet’e yani 4.000 Metreye irtifaya ulaştıktan sonra uçağın kapısı açıldı. Atlayış sırasına göre kapıya doğru geldik. O sırada uçağın kapısından aşağı doğru baktığımda hayatımdaki en heyecanlı anlarından birini yaşadım. Bu satırları yazarken dahi heyecanlanıyorum!

İlk önce kameramanımız uçağın dışına çıktı. Daha sonra biz hocamla birlikte hazırlığımızı yaptık ve kapıya geldik. Kapıda 7-8 saniye durduktan sonra kendimizi uçaktan aşağı bıraktık ve 45 saniye serbest düşüş gerçekleştirdik. Atlayış anında yaklaşık 250 KM’lik bir hıza ulaşıyorsunuz. Gerçekten tüm detaylarıyla insanın günlük rutinlerine aykırı durumlar. Serbest düşüş sonrasında ise paraşütü açarak inişe geçmeye başladık. Paraşütle yere inmemiz ise ortalama 15-20 dakika sürdü. Paraşütün açılmasıyla birlikte artık manzaranın tadını ve keyfini çıkarmaya başladık. Hatta bir ara paraşütü çok kısa bir süreliğine de kullandığımı ifade edeyim 😊

Atlayış için en az 7-8 saatlik zamanınızı bu iş için ayırmanızı öneririm. Paraşüt Okulu’nda sadece tandem atlayışları olmadığı için planlamalar da sıklıkla değişiklik olabiliyor.

Skydiving deneyiminin baştan sona her anı hem inanılmazdı hem de paha biçilmezdi. Tüm atlayış için toplamda 5.000 TL’lik bir ücret ödedim. Bu rakamın içerisine tüm çekimler de dahildi. İşin en güzel tarafı ise inişten yaklaşık yarım saat sonra tüm videoları USB içerisinde teslim ettiler. Alanın içerisinde yer alan kafede de tüm ihtiyaçlarınızı rahatlıkla giderebilme imkanına da sahipsiniz. Kafenin hem hizmeti hem de yemekleri oldukça lezzeti, fiyatları da oldukça uygun. Çok iyi yapılmış bir Ayvalık tostu için 60 TL ödedim.

Paraşüt Okulu’ndaki herkes gerçekten hem ilgili hem de oldukça kibar. Bu arada küçük bir not daha eklemek isterim. Atlayış öncesinde yağlı olmayacak şekilde mutlaka bir şeyler yemeye çalışın ve bunu atlayıştan en az iki saat önce falan yapın. Ben kahvaltı yapmama karşın atlayışım akşama kaldığı için biraz aç kalmışım. Atlayış öncesinde çok bir şey yemediğim için bu konu havada biraz problem oldu. Dolayısıyla tok atlamanın da önemli olduğunun altını özellikle çizmek isterim.

Sonuç olarak hayatınız boyunca yaşayacağınız en yüksek adrenalin yüklü deneyimlerden bir tanesi Skydiving olabilir. Her yönüyle güvenli olduğunu da paylaşmak isterim. Bu arada tüm detayları da paylaştığım vlog’u aşağıda bulabilirsiniz. Son cümlelerinde atlayış hocam Mehmet ve tüm atlayışı kayıt altına alarak deneyimi harika karelerle ölümsüzleştiren Sefa Marla‘ya teşekkür ederim.